gototop

Közlekedés az 1948-49-es években Újra kellett tanulni

E-mail Nyomtatás

iiKözlekedés az 1948-49-es években  Újra kellett tanulni
A második világháborút követően nehezen állt talpra az országban aközlekedés,köszönhetően az autó-, alkatrész- és üzemanyaghiánynak, de az államosítássem tett jót ennek a folyamatnak.

 

Míg 1939-ben 27.199 személygépkocsi szaladgált
az ország útjain, addig 1946-ban mindössze 5.491. Miután 1948-49-ben fejlődésnek indult az ipar, a közutak forgalma is megnőtt, de mintha a háború é az azt követő évek alatt az emberek elfelejtettek volna közlekedni.

A biciklisek össze-vissza cikáztak, a gyalogosok körültekintés nélkül léptek le az úttestre, míg az autósok szívesen hagyták el pillanatok alatt a helyszínt egy-egy szabálysértést követően, de ami még ezeknél is nagyobb problémát okozott, hogy jelentősen megnőtt azittas vezetésből származó balesetek száma.

A rendőrség a forgalmas csomópontokban hangszórós kocsival igyekezett segíteni a közlekedést, az ittas vezetők kiszűrésére pedig hamarosan bevezették a
Harger-féle készüléket. Az ellenőrzés során a gépkocsivezetőnek egy futballbelsőt kellett felfújnia, aminek tartalmát egy bőrönd nagyságú készülékbe vezették át, ami aztán - ha volt - kimutatta az alkoholos befolyásoltságot. A rendszer ugyan megbízhatóan működött, de azon túl, hogy nagyon körülményes volt a használata, sok futballbelsőt is igényelt.

 

80_loeroweb
Forrás: LÓERŐ magazin