gototop

Vigyázat, átverhetnek! Vásárolj és dönts okosan!

E-mail Nyomtatás

Igen, teljességgel igaz a cím. Egyes kereskedők, kereskedések, gyártók vagy akár áruházláncok átvernek, átverhetnek bennünket, gyanútlan vásárlókat. Minden termékre igaz ez, hiszen a Tihany Camembert sajt sem magyar termék, még is azt írják rá "ahogy mi magyarok szeretjük", sugallva, hogy mégiscsak magyar termékről van szó, pedig Szlovákiában gyártják....

 

vibe

 

Az áruházláncok is többször átvertek már minket. Van hogy ha nagyobb kiszerelést vásárolunk, rosszabbul járunk, mintha darabonként vennénk, de a reklámjaik azt sugallják, hogy így olcsóbb. De nem sajtokról akarok írni, hanem az autó-hifiről. Sajnos itt is megtalálható az átverés, a félremagyarázás vagy éppen a félrevezetés.

Lássuk a kereskedőket. Sokszor hallhatjuk a kereskedők szájából, hogy egy adott termék nem jó, higgyük csak el neki. Na de miért is higgyünk? Hiszen az is lehet, hogy sohasem forgalmazta az adott márka termékét. Akkor miért ezzel érvel? A legkönnyebb arra a termékre, amit nem forgalmaz azt mondani, hogy gyenge minőségű, úgy jobban el tudja adni a saját termékét. Vajon tudhatja az eladó valójában, hogy az adott termék gyengébb minőségű vagy sem? Látja az adatokat és felhasznált anyagokat. Abból kialakulhat véleménye, de amíg nem hallgatta meg, addig nem tudja eldönteni, hogy melyik lehet a jobb és melyik a rosszabb. És az igazság az, hogy nem nagyon van olyan kereskedő az egész világon, aki ugyanabba a környezetbe meghallgatott volna, mindenféle, vagy akár csak két márka hasonló tudású termékét. Mert ne akarjuk már egy drága szettet összehasonlítani akár egy belépő szériással.


De akkor ki a jó kereskedő? Ki az, aki nem ver át? A jó kereskedő, nem a másik márkát szidja, ócsárolja, hanem tájékoztat a hangszórók tudásáról, felhasználhatóságáról. Csak a nála elérhető márkákról mond véleményt, ami a saját véleménye. Ott sem szid, ócsárol, csak a véleményét mondja el, hogy melyik mire használható. Persze a jó kereskedő feltesz néhány kérdést nekünk vásárlóknak. Mire szeretné használni? Milyen zenét hallgat? Milyen autója van? Mennyit költene a rendszerre? Csak autórádiót kíván venni hangszórókkal, vagy komplett rendszert erősítővel és mélynyomóval? A kérdések után pedig válaszol. Nem is röviden, hosszan. Több ajánlatot is tesz, hogy legyen miből választanunk pénztárcánk és igényeinknek megfelelően. És a jó kereskedő közben egy márkát sem szid, ócsárol le. Érvek, érvek, érvek. Érvek mindig vannak. A jó kereskedő kérdez, nem csak el akarja adni nekünk a kiválasztott terméket. Hiszen lehet, hogy az a meglévő rendszerünkbe nem is lenne jó, hiszen túl kicsi, vagy túl nagy a teljesítménye, vagy éppen nem tudja azt, amit elvárnánk tőle. A jó kereskedő akár érvelhet az újságokban, magazinokban megjelent tesztekkel. Ott szakértők mondják el véleményeiket, arra lehet adni, bár lehet, hogy a szakértők is inkább a komoly zenét szeretik, mi pedig éppen a Funky-ért vagyunk oda. De az biztos, hogy a tesztek segítségünkre lehetnek, egy támpotnot adhatnak.


Vannak itthon áruházláncok is. Azok is átverhetnek minket. Van olyan áruházlánc, ahol az árakban jelzik a kollegáknak, hogy melyik terméken nagyobb az árrés, melyiket kell nekik "nagyon" ajánlani. És akkor náluk az a termék lesz a legjobb. A jelzés pedig egyszerű. Az árkiírásoknál, ha mondjuk xx.990Ft helyett xx.900Ft-ra végződik az ár, akkor azt kell jobban nyomni, mert nagyobb az árrés. De lehet, hogy egyszerűen az eladót a gyártó lefizeti, lekenyerezi és akkor az eladó egyértelműen azt ajánlja, ahonnan kapott valamit. Vannak olyan áruházláncok is, ahol azért vásárolnak egy-két modellt, hogy rosszul beállítva a rendszert, megmutassák a fogyasztóknak, nekünk, hogy milyen rosszul szól, vagy hogy mennyivel gyengébb. Gondoljuk csak a TV-re, ott igazán jól szemléltetik a különbséget. Az egyik TV-t, amit nagyon el akarnak adni, jó minőségű kábellel kötnek be, nem változtatják meg a beállításait, míg a másiknál pont az ellenkezőjét csinálják, és mi rögtön azt látjuk, hogy az egyik márka terméke rosszabb a másiknál, pedig a paraméterei is jobbat mutatnak.

De akkor mit tegyünk? Kinek higgyünk? Az biztos, hogy az áruházláncoknál nem nagyon találunk szakértő eladót autó hifiben. Kínálatuk tele van a belépő sorozatú modellekkel, amelyekkel árharcban próbálják legyőzni a konkurenseket. Vagy tele vannak névtelen, "gagyi" márkákkal. Akár olyan márkákkal, amiről még semmit sem hallottunk. Persze, hogy semmit, hiszen maguk gyártatják le az általában gyenge minőségű terméket valahol Kínában egy "ócska" gyártónál. Aztán szép dobozba rakják, hangzatos nevet adnak neki, elkápráztatnak minket az adataival.

És az autó-hifi szakkereskedések? Érdemes elsőként kérdezősködnünk, vizsgálódnunk. Menjünk el egy szakkereskedéshez. Mondjuk el, mit szeretnénk, aztán várjuk, hogy mi a reakció. Kérdez? Érvel? Ócsárol más márkát? Ha nem vagyunk megelégedve, vagy bizonytalanok vagyunk, menjünk el egy másikhoz is. Kérdezzük meg azt is. Vannak itthon jó kereskedők csak rájuk kell találni. Ne hagyjuk, hogy átverjenek, félrevezessenek minket!

Forrás: autohifiBolt.hu